2017: Ny tur, nye muligheter

Én Opel Ascona og to trøndere – alle produsert på 70-tallet. Flere hundre timer streaming.

Og endeløse veier.

Som alle prosjekter startet Langtigjen.no som en drøm. Men av og til overgår virkeligheten selv de villeste planene.

Resultatet for 2016-versjonen:

  • Kjøretur på 5.700 kilometer
  • Mer enn 120 timer livestreaming
  • 25 reportasjer med tekst, bilder og video på eget nettsted
  • Minst ti daglige oppdateringer på Facebook
  • Gjennomsnittlig reach på 30.000 bare på Facebook
  • Følgere fra Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Sveits og England
  • Omtale på redaksjonell plass i Namdalsavisa, Trønder-Avisa, Klassekampen, VG m.fl.
  • To reportasjer på TV2-nyhetene – én fra Bodø og én fra London
  • Egen bolk i NRK-dokumentar om Åge Aleksandersens konsert
  • Eget innslag i NRK Nitimen
  • Eget innslag hos NRK Trøndelag
  • Invitasjon og deltakelse – stand nr. 1 – under Oslo Motorshow 2016
  • Invitasjon og deltakelse under Skandinavias største motormesse – Bilsport  Performance and Custom Motor Show 2017 i Elmia, Jönköping, Sverige. Pokal for beste stand.
  • Påmeldt Gulltaggen 2017 – i klassen «PR og fortjente medier»
  • Pris og heder i klassen «Årets redaksjonelle Event» under Nordiske Mediedager 2017 – i konkurranse med VG-lista, NRK, KK og Bergens Tidende…og sist, men ikke minst:

En voldsom interesse fra folk over hele landet!

 

Veien videre – hva gjør vi i 2017?

«Vi kika på båta fra Bergen og Murmansk og Mo»

D.D.E.-klassikeren «Vinsjan på kaia»

D.D.E. kan se tilbake på 25 år som et av landets mest populære band – og denne låta var en viktig del av det absolutte gjennombruddet. Men hva er det med «Vinsjan på kaia» gjør at en hel generasjon nordmenn har trykket den til sitt bryst?

I anledning jubileet lager D.D.E. en egen dokumentar, der de gjester de tre nevnte byene med konserter – på tre påfølgende dager.

På ferden skal to trøndere ta tempen på fansen, lodde stemninga og dokumentere folkelivet rundt den populære gruppa.

Fra Bergen, fra Murmansk og fra Mo.

Og fra en Opel Ascona.

 

Muligheter i 2017

Konseptet langtigjen.no byr på unik, kommersiell historiefortelling – gjennomsyret av musikk og motor. Foruten livestreaming av selve kjøreturen, holdes publikum varm med oppdateringer på sosiale medier, livechat og korte snutter på et interaktivt kart. I tillegg lages videoreportasjer og blogginnlegg om relevante tema underveis; alt publisert mens turen pågår.

Bil og musikk. Alle har et forhold til én av delene – eller begge. Foruten produktplassering og logoer på alt av materiell, kan prosjektet by på spesialtilpasset innhold produsert i og rundt en Opel Ascona; en unik mulighet for oppmerksomhet via et rullende, trøndersk sirkus…

I år går turen altså til Bergen, Murmansk og Mo.

Blir du med?

Diskusjon